حكايه عمر...اقتباس

11


 اقتباس من الفصل القادم لغرام وايهم

اتسعت عيون ايهم بينما استمع لصوت تلك المفاتيح ليضرب الباب بقبضته مزمجرا من بين أسنانه : افتحي يا غبيه البنات جت 

شهقت غرام ووضعت يدها علي فمها بخوف مزقها بين طرفيه ...أن تدخل البنات المنزل وتراها تغلق علي نفسها باب غرفته أو أن تفتح الباب وتواجه غضبه 

لتقول برجاء طفولي : احلف انك مش هتعمل ليا حاجه 

زمجر ايهم بغضب بينما عيناه تطير تجاه باب المنزل الذي سينفتح بأي لحظه وتدخل منه ابنتاه

: ده انا هطلع روحك بأيدي بس افتحي !

قالت غرام وهي تعتصر عيونها الخائفه : انت كده بتخوفني ...طيب احلف عشان افتح

زمجر ايهم بحنق : افتحي ومش هعملك حاجه !

فتحت غرام الباب ليدخل ايهم بسرعه ويغلقه خلفه بنفس اللحظه التي دخلت بها ابنتاه من باب المنزل 

لتنادي هنا وهي تنظر في أرجاء البهو : بابي 

أجاب ايهم من خلف الباب : نعم يا هنا 

قالت بصوتها الجميل : مايلي معايا انا وحلا 

اوما ايهم : اوك يا حبيتي 

انتهي من الاجابه علي ابنته وببطء استدار تجاه غرام التي حشرت نفسها في أحد زوايا الغرفه التي لاتدرك اي عقل جعلها تدخل إليها لتنكمش علي نفسها بخوف كالفريسه التي وقعت أمام نمر ماكر ...!

رفع ايهم حاجبه واتجه ناحيتها بخطوات دبت الرعب في أوصالها بينما يقول بتمهل شديد واستمتاع برؤيه خوفها : عيدي بقي قولتي ايه !!

كفايه عليكم كده 🤣🤣

اقتباس متقدم لعمر ووسيله 

فتحت وسيله أحد ادراج الكمود ببطء ومدت يدها لتسحب تلك العلبه وترفعها أمام عيناها التي تتطلع الي تتابع الايام المنقوش بظهر تلك الحبات الصغيرة 

وتتجه عيناها الي القرص المنشود ...وببطء وتردد تضغط عليه لتخرجه وترفعه الي فمها وهذا القرار يداعب عقلها بقوة لتقدم تاره يدها تجاه شفتيها وتاره أخري تبعدها 

تنفست بضع مرات قبل أن ترتبك أنفاسها فجأه ما أن استمعت الي صوت خطواته تقترب من الغرفه لتلقي القرص من يدها بعيدا وسريعا ما تعيد علبه اقراص منع الحمل الي الدرج وتغلقه وتلتفت الي باب الغرفه الذي انفتح ودخل منه عمر بابتسامته ....اتجه ناحيتها مباشرة وسرعان ما طوق خصرها من الخلف وداعب خصلات شعرها متسائلا : بتعملي ايه ؟!

هزت كتفها وهي تحاول اخفاء ارتباكها: ابدا 

اوما ودفن رأسه في عنقها يلثمه وهو يهمس بهيام : وحشتيني يا سيلا 

ابتسمت له بزيف ليديرها إليه وسرعان ما تلتقط شفتيه شفتيها ويميل فوقها ويبدء معها تلك علاقه صاخبه كما اعتاد انتهت بجسدها يكتنفه بجسده ويغمض عيناه القريرة بينما تتجمد علي الأرض الرخاميه حيث ألقت تلك الحبه !

مزيد من التشويق ...مين مستني باقي الفصول 

احتمال بكرة أن شاء الله بنزل الفصل

مستنيه رايكم و توقعاتكم

قراءه ممتعه بقلم رونا فؤاد 

تابعة لقسم :

إرسال تعليق

11 تعليقات
كن حذرا لتعليقكك علي موضوعنا 'لان هناك مشرفين قائمين علي التعليقات....

أترك تعليقا لطيفا يذكرني بك

  1. بانتظار الفصل تسلم ايديك

    ردحذف
  2. متشوقة جدا جدا غرام شو راح يصير فيها

    ردحذف
  3. كتير من أيهم وغرام 💘💘💘 حلويات 💙💙💙🥺

    ردحذف
  4. مش مقتنعة بعلاقة أيهم وغرام وازاي هيحبوا بعض ويتجوزا
    متشوقة اعرف باقي حكايتهم
    مبدعة يا رونا♥️♥️♥️

    ردحذف
  5. عمر لو عرف هيقتلها

    ردحذف
  6. ضحكت من حوار غرام وأيهم هيبقي فيه تشويق وياريت شوايه روشنه من غرام وسيله عرفت غلطها أو رجعت نفسها ودا احسن ليها طبعاً مستنيه البارت على نار

    ردحذف
  7. روعه كالعاده

    ردحذف
  8. هو ممكن عمر يعترض لو عرف أنها بتاخد حبوب منع الحمل ؟طيب وسيلة بتاخدها ليه ؟مش ضامنة عمر وأنها تكمل معاه؟والا منتظرة تغيره لإنسان اعقل ؟وفى كل الأحوال هى عندها قناعة بأنه مش مناسب وممكن تسيبه اسئلة كتير محيرة

    ردحذف

أترك تعليقا لطيفا يذكرني بك

إرسال تعليق

#buttons=( أقبل ! ) #days=(20)

يستخدم روايات رونا فؤاد ملفات تعريف الارتباط لتعزيز تجربتك. لمعرفة المزيد
Accept !